Jump to content

Theme© by Fisana
 

Photo
- - - - -

Henry A. Giroux (1943-) PERFIL BIOGRÁFICO Y ACADÉMICO Nacido en Providence, Rhode Island, Estados Unidos <posted by macaense>


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 macaense

macaense

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 7539 posts

Posted 15 April 2015 - 01:47 AM

Henry A. Giroux (1943-)
cuadratin1.gifPERFIL BIOGRÁFICO Y ACADÉMICO cuadratinmora350.jpg

Nacido en Providence, Rhode Island, Estados Unidos, hijo de emigrantes canadienses. Estudió historia en Barrington (1968-1974)y se doctoró en la Carnegie Mellon University de Pittsburgh (1977). Se inició como docente en la Universidad de Boston (1977-1983), de la que pasó a la Universidad de Miami en Oxford, Ohio (1983-1992). Director del Center for Education and Cultural Studies de la Universidad de Miami. Catedrático en la Pennsylvania State University (1992). Director del Waterbury Forum sobre Educacion y Estudios Culturales de la Pennsylvania State University.
Su trabajo académico más significativo ha consistido en integrar los estudios culturales dentro del estudio de la Educación y la Pedagogía, así como por su crítica radical al sistema educativo y cultural muy determinado por el mercado de las industrias culturales norteamericanas.
Entre sus numerosos libros: Border crossings: cultural workers and the politics of education, Routledge, Nueva York, 1992; Living dangerously: multiculturalism and the politics of difference, P. Lang, Nueva York, 1993; Between borders: pedagogy and the politics of cultural studies (con Peter McLaren), Routledge, Nueva York, 1994; Disturbing pleasures: learning popular culture, Routledge, Nueva York, 1994; Fugitive cultures: race, violence, and youth, Routledge, Nueva York, 1996; Counternarratives: cultural studies and critical pedagogies in postmodern spaces, Routledge, Nueva York, 1996; Pedagogy and the politics of hope: theory, culture, and schooling, WestviewPress, Boulder, Col., 1997; Channel surfing: race talk and the destruction of today's youth, St. Martin's Press, Nueva York, 1997; Education and cultural studies: toward a performative practice (con Patrick Shannon), Routledge, Nueva York, 1997; The mouse that roared: Disney and the end of innocence, Rowman & Littlefield, Lanham, 1999; Stealing Innocence: Youth, Corporate Power and the Politics of Culture, St. Martins, Nueva York, 2000.
En España han sido editados: Los profesores como intelectuales: hacia una pedagogía crítica del aprendizaje, Paidós, Barcelona, 1990; Igualdad educativa y diferencia cultural, El Roure, Barcelona, 1992; Placeres inquietantes: aprendiendo la cultura popular, Paidós, Barcelona, 1996; Cruzando límites. Trabajadores culturales y políticas educativas, Paidós, Barcelona, 1997; Sociedad, cultura y educación (con Peter McLaren), Miño y Dávila Editores, Madrid, 1999; El ratoncito feroz: Disney o el fin de la inocencia, Fundación Germán Sánchez Ruipérez, Madrid, 2001; Cultura, política y práctica educativa, Graó, Barcelona, 2001; La inocencia robada, Morata, Madrid, 2003; Cine y entretenimiento. Elementos para una crítica política del filme, Paidós, Barcelona, 2003.
 

cuadratin1.gifEL PENSAMIENTO cuadratinmora350.jpg

Giroux es un crítico de la cultura establecida en los Estados Unidos, arraigada a los circuitos del mercado, que presenta como instrumento de socialización en valores democráticos muy pobres, orientados a la reproducción de los mitos que describen la realidad y la historia norteamericanas. Denuncia los imperios culturales y mediáticos como los causantes de la desaparición del espacio público y el empobrecimiento general de los norteamericanos desde las fases más tempranas de la infancia y la juventud. Los niños y los jóvenes aparecen como objetivo de las industrias, pero también como víctimas de los consumos que éstas les ofrecen. Al establecer una relación entre los estudios sobre educación y cultura, describe los efectos negativos sobre la socialización cívica en la fase escolar de la impregnación ambiental que despliegan las corporaciones mediático-culturales.

barra_gris.gif bdn.gif

 


  • 0

#2 macaense

macaense

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 7539 posts

Posted 15 April 2015 - 01:52 AM

http://www.henryagir...ublications.htm

 

 

Translated Publications

Journal Articles and Interviews
Biogaphy in Spanish New!
Foreign Websites/Blogs New!

Journal Articles and Interviews

"Beyond Orwellian Nightmares and Neoliberal Authoritarianism," By Henry A. Giroux - Chinese translation. New!

“Las personas jóvenes han sido marginadas y tendrán que cuestionar el sistema que produce dicha marginación” , | November 11, 2014 | By Camilla Crosos, Latin-American Campaign for the Right to Education (CLADE) | Interview

Henry A.Giroux | Paranoia totalitaria en un estado de vigilancia post-orwelliana, Lunes, 10 de febrero del 2014

Henry A.Giroux | Cuando las escuelas se vuelven zonas libres de imaginación: Un manifiesto pedaógico crítico | translated by Alejandro Bonavita | Spanish translation of "When schools become
dead zones of the imagination"
13 de agosto del 2013

La militarización del racismo y violencia neoliberal por Henry A. Giroux, Contrapunto2002 (Truthdig)

"Henry A. Giroux: la Critical Pedagogy statunitense tra scuola e cultura popolare", translated by Luisella Tizzi – Università degli Studi di Parma e Libera Università di
Bolzano

Chinese translation of "The Politics of Disimagination and the Pathologies of Power" by Wu Wanwei, March 9, 2013

"Proizvodnja nasilja," by Henry A. Giroux (in Croatian)
O QUE PODE SIGNIFICAR A EDUCAÇÃO APÓS ABU GHRAIB:
REVISITANDO A POLÍTICA DE EDUCAÇÃO DE ADORNO1

Henry A. GIROUX*
Tradução: Edison BARIANI**
Tradução: Daniela Mendonça RIBEIRO***

"Más allá del sentido común neoliberal:políticas culturales y pedagogía pública en tiempos oscuros"
Spanish translation by Adriana Puiggrós
"Beyond Commons Sense: Neoliberalism, Culture and Teaching Public Policy in Dark Times"

"Neoliberalismo y Política de Disponibilidad"
Spanish translation by Adriana Puiggrós
"Neoliberalism and Politics of Disposability"

"Quando a esperança é subversiva"
Portuguese translation by Edison Bariani
“When Hope is Subversive,” Tikkun 19:6 (November/December, 2004), pp. 62-64.

"Δεν θα φύγει μαζί με τον Μπους ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός"
Των HENRY GIROUX και ΧΡΟΝΗ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΟΥ*
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 25/10/2008
Available in English:
"America is about to do away with Bush, but will it do away with religious fanaticism?"

"Abandoned Generation in The Global Age" by Henry A. Giroux
co-authored with Chronis Polychroniou
http://www.express.g.../09/page_43.pdf
09/02/2008

Βρώμικη δημοκρατία - Dirty Democracy
Των HENRY GIROUX, ΧΡΟΝΗ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΟΥ*
co-authored with Chronis Polychroniou
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 12/12/2007

Κοινωνίες υπό πολιορκία
Των HENRY GIROUX/XPONH ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΟΥ*
co-authored with Chronis Polychroniou
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 27/11/2007

Μάθημα αμφισβήτησης της εξουσία
συνέντευξη στον ΧΡΟΝΗ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 18/02/2007

"Doble discurso y la política del disenso"
"  Double Speak and the Politics of Dissent" - Dissident Voice (on internet)
Spanish translation by Pablo Aiello

"Estudios Culturales: Juventud y el desafío de la Pedagogía"
"Doing Cultural Studies: Youth and the Politics of Neoliberalism" (in press). Spanish translation by Pablo Aiello

"La pasión de la derecha: fundamentalismo religioso y la crisis de la democracia"
"The Passion of the Right: Religious Fundamentalism and the Crisis of Democracy," Cultural Studies/Critical Methodologies (in press).
Spanish translation by Pablo Aiello

"Estimulando a la juventud: La Disneyzación de la Cultura Infantil"
"Animating Youth: the Disnification of Children's Culture"
[Socialist Review 24:3 (1995), pp. 23-55. Reprinted as "A Disneyzacao Da Cultura Infantil," in Tomaz Tadeu Da Silva and Antonio Flavio Moreira, eds. Territorios Contestados (Brazil: Vozes, 1995), pp. 49-81.] (in press).

Henry A. Giroux: Neoliberalismo y la muerte de la Democracia: Resucitando la esperanza en tiempos de oscuridad
"Neoliberalism and the Demise of Democracy: Resurrecting Hope in Dark Times"
www.dissidentvoice.org
August 7, 2004

"Desafiar el Nuevo Orden Mundial del Neoliberalismo: La Promesa de la Pedagogía Crítica*" by Henry Giroux, Anuario Pedagógico (8), 2004, pp. 21-34.

"Youth Panic and the Politics of Schooling: The corporate model of teaching needs to be changed"
by Henry A. Giroux, Znet
"El modelo corporativo de enseñanza debe ser cambiado"
Translated by: Pablo Aiello

"Cultural Studies in Dark Times: Public Pedagogy and the Challenge of Neoliberalism"
By Henry A. Giroux
" Los Estudios Culturales en Tiempos Oscuros: La Pedagogía Pública y el desafío del Neoliberalismo"

http://www.fastcapitalism.com/
Fast Capitalism 1.2 2005
Translated by: Pablo Aiello

"Paulo Freire and the Politics of Postcolonialism"
By Henry A. Giroux
"Paulo Freire y las Políticas del Postcolonialismo"
Translated by: Pablo Aiello


"Qual o papel da Pedagogia Crítica nos estudos de língua e cultura?"
Uma entrevista com Henry A. Giroux
Translated by: Manuela Guilherme


"Animating Youth: the Disnification of Children's Culture."
[Socialist Review 24:3 (1995), pp. 23-55. Reprinted as "A Disneyzacao Da Cultura Infantil," in Tomaz Tadeu Da Silva and Antonio Flavio Moreira, eds. Territorios Contestados (Brazil: Vozes, 1995), pp. 49-81.]
Translated by: Pablo Aiello

"Doing Cultural Studies: Youth and the Politics of Neoliberalism."
Estudios Culturales : Juventud y el desafío de la Pedagogía
(Harvard Educational Review 64:3 –Fall 1994- pp 278 - 308)
Translated by: Pablo Aiello

"The Passion of the Right: Religious Fundamentalism and the
Crisis of Democracy," Cultural Studies/Critical Methodologies (in press).
"La pasion de la derecha Fundamentalimo religioso y el trato de la democracia" Translated by: Pablo Aiello

"Double Speak and the Politics of Dissent," Dissident Voice (on internet).
"Doble discurso y la política del disenso" Translated by: Pablo Aiello

"Neoliberalism and the Demise of Democracy: Resurrecting Hope in Dark Times" Dissident Voice (on internet).
"Neoliberalismo y la muerte de la Democracia: Resucitando la esperanza en tiempos de oscuridad" Translated by: Pablo Aiello

"Why Aren't Children Included in the Debates About the Impending U.S. War with Iraq?" Dissident Voice (on internet).
"Por qué no se incluye a los niños en los debates sobre la inminente guerra de Estados Unidos contra Irak?" Translated by: Pablo Aiello

"Higher Education is More Than a Corporate Logo" (on internet). "La Educación es más que un logo corporativo" Translated by: Pablo Aiello

"George Bush's Religious Crusade Against Democracy: Fundamentalism as Cultural Politics" (on Internet). "La Cruzada Religiosa de George Bush contra la Democracia: Fundamentalismo como Política Cultural" Translated by: Pablo Aiello

"Disney, Southern Baptists, & Children's Culture: The Magic Kingdom as Sodom and Gomorrah?" (online at http://www.zmag.org/ZMag/articles/Girouxsept97.htm) " El Reino Mágico como Sódoma y Gomorra?" Translated by: Pablo Aiello

"The Business of Public Education" (on Internet). "El Negocio de la Educación pública."
Translated by: Pablo Aiello

Biorgaphy in Spanish

Tributo A Henry Giroux New!

Henry Giroux: “Una educación divorciada de su contexto carece de valor”

Mentalidad Educativa

Editorial: Paulo Freire, Henry Giroux y Alexander Neill

El juego poderoso continua, y tu puedes contribuir con un verso
Análisis de videos con Henry Giroux: Parte II


    transparent.gif transparent.gif transparent.gif transparent.gif transparent.gif

Edited by macaense, 15 April 2015 - 01:54 AM.

  • 0

#3 macaense

macaense

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 7539 posts

Posted 15 April 2015 - 01:57 AM

Translated Publications

Journal Articles and Interviews
Biogaphy in Spanish New!
Foreign Websites/Blogs New!

Journal Articles and Interviews

"Beyond Orwellian Nightmares and Neoliberal Authoritarianism," By Henry A. Giroux - Chinese translation. New!

“Las personas jóvenes han sido marginadas y tendrán que cuestionar el sistema que produce dicha marginación” , | November 11, 2014 | By Camilla Crosos, Latin-American Campaign for the Right to Education (CLADE) | Interview

Henry A.Giroux | Paranoia totalitaria en un estado de vigilancia post-orwelliana, Lunes, 10 de febrero del 2014

Henry A.Giroux | Cuando las escuelas se vuelven zonas libres de imaginación: Un manifiesto pedaógico crítico | translated by Alejandro Bonavita | Spanish translation of "When schools become
dead zones of the imagination"
13 de agosto del 2013

La militarización del racismo y violencia neoliberal por Henry A. Giroux, Contrapunto2002 (Truthdig)

"Henry A. Giroux: la Critical Pedagogy statunitense tra scuola e cultura popolare", translated by Luisella Tizzi – Università degli Studi di Parma e Libera Università di
Bolzano

Chinese translation of "The Politics of Disimagination and the Pathologies of Power" by Wu Wanwei, March 9, 2013

"Proizvodnja nasilja," by Henry A. Giroux (in Croatian)
O QUE PODE SIGNIFICAR A EDUCAÇÃO APÓS ABU GHRAIB:
REVISITANDO A POLÍTICA DE EDUCAÇÃO DE ADORNO1

Henry A. GIROUX*
Tradução: Edison BARIANI**
Tradução: Daniela Mendonça RIBEIRO***

"Más allá del sentido común neoliberal:políticas culturales y pedagogía pública en tiempos oscuros"
Spanish translation by Adriana Puiggrós
"Beyond Commons Sense: Neoliberalism, Culture and Teaching Public Policy in Dark Times"

"Neoliberalismo y Política de Disponibilidad"
Spanish translation by Adriana Puiggrós
"Neoliberalism and Politics of Disposability"

"Quando a esperança é subversiva"
Portuguese translation by Edison Bariani
“When Hope is Subversive,” Tikkun 19:6 (November/December, 2004), pp. 62-64.

"Δεν θα φύγει μαζί με τον Μπους ο θρησκευτικός φονταμενταλισμός"
Των HENRY GIROUX και ΧΡΟΝΗ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΟΥ*
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 25/10/2008
Available in English:
"America is about to do away with Bush, but will it do away with religious fanaticism?"

"Abandoned Generation in The Global Age" by Henry A. Giroux
co-authored with Chronis Polychroniou
http://www.express.g.../09/page_43.pdf
09/02/2008

Βρώμικη δημοκρατία - Dirty Democracy
Των HENRY GIROUX, ΧΡΟΝΗ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΟΥ*
co-authored with Chronis Polychroniou
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 12/12/2007

Κοινωνίες υπό πολιορκία
Των HENRY GIROUX/XPONH ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΟΥ*
co-authored with Chronis Polychroniou
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 27/11/2007

Μάθημα αμφισβήτησης της εξουσία
συνέντευξη στον ΧΡΟΝΗ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΟΥ
ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ - 18/02/2007

"Doble discurso y la política del disenso"
"  Double Speak and the Politics of Dissent" - Dissident Voice (on internet)
Spanish translation by Pablo Aiello

"Estudios Culturales: Juventud y el desafío de la Pedagogía"
"Doing Cultural Studies: Youth and the Politics of Neoliberalism" (in press). Spanish translation by Pablo Aiello

"La pasión de la derecha: fundamentalismo religioso y la crisis de la democracia"
"The Passion of the Right: Religious Fundamentalism and the Crisis of Democracy," Cultural Studies/Critical Methodologies (in press).
Spanish translation by Pablo Aiello

"Estimulando a la juventud: La Disneyzación de la Cultura Infantil"
"Animating Youth: the Disnification of Children's Culture"
[Socialist Review 24:3 (1995), pp. 23-55. Reprinted as "A Disneyzacao Da Cultura Infantil," in Tomaz Tadeu Da Silva and Antonio Flavio Moreira, eds. Territorios Contestados (Brazil: Vozes, 1995), pp. 49-81.] (in press).

Henry A. Giroux: Neoliberalismo y la muerte de la Democracia: Resucitando la esperanza en tiempos de oscuridad
"Neoliberalism and the Demise of Democracy: Resurrecting Hope in Dark Times"
www.dissidentvoice.org
August 7, 2004

"Desafiar el Nuevo Orden Mundial del Neoliberalismo: La Promesa de la Pedagogía Crítica*" by Henry Giroux, Anuario Pedagógico (8), 2004, pp. 21-34.

"Youth Panic and the Politics of Schooling: The corporate model of teaching needs to be changed"
by Henry A. Giroux, Znet
"El modelo corporativo de enseñanza debe ser cambiado"
Translated by: Pablo Aiello

"Cultural Studies in Dark Times: Public Pedagogy and the Challenge of Neoliberalism"
By Henry A. Giroux
" Los Estudios Culturales en Tiempos Oscuros: La Pedagogía Pública y el desafío del Neoliberalismo"

http://www.fastcapitalism.com/
Fast Capitalism 1.2 2005
Translated by: Pablo Aiello

"Paulo Freire and the Politics of Postcolonialism"
By Henry A. Giroux
"Paulo Freire y las Políticas del Postcolonialismo"
Translated by: Pablo Aiello


"Qual o papel da Pedagogia Crítica nos estudos de língua e cultura?"
Uma entrevista com Henry A. Giroux
Translated by: Manuela Guilherme


"Animating Youth: the Disnification of Children's Culture."
[Socialist Review 24:3 (1995), pp. 23-55. Reprinted as "A Disneyzacao Da Cultura Infantil," in Tomaz Tadeu Da Silva and Antonio Flavio Moreira, eds. Territorios Contestados (Brazil: Vozes, 1995), pp. 49-81.]
Translated by: Pablo Aiello

"Doing Cultural Studies: Youth and the Politics of Neoliberalism."
Estudios Culturales : Juventud y el desafío de la Pedagogía
(Harvard Educational Review 64:3 –Fall 1994- pp 278 - 308)
Translated by: Pablo Aiello

"The Passion of the Right: Religious Fundamentalism and the
Crisis of Democracy," Cultural Studies/Critical Methodologies (in press).
"La pasion de la derecha Fundamentalimo religioso y el trato de la democracia" Translated by: Pablo Aiello

"Double Speak and the Politics of Dissent," Dissident Voice (on internet).
"Doble discurso y la política del disenso" Translated by: Pablo Aiello

"Neoliberalism and the Demise of Democracy: Resurrecting Hope in Dark Times" Dissident Voice (on internet).
"Neoliberalismo y la muerte de la Democracia: Resucitando la esperanza en tiempos de oscuridad" Translated by: Pablo Aiello

"Why Aren't Children Included in the Debates About the Impending U.S. War with Iraq?" Dissident Voice (on internet).
"Por qué no se incluye a los niños en los debates sobre la inminente guerra de Estados Unidos contra Irak?" Translated by: Pablo Aiello

"Higher Education is More Than a Corporate Logo" (on internet). "La Educación es más que un logo corporativo" Translated by: Pablo Aiello

"George Bush's Religious Crusade Against Democracy: Fundamentalism as Cultural Politics" (on Internet). "La Cruzada Religiosa de George Bush contra la Democracia: Fundamentalismo como Política Cultural" Translated by: Pablo Aiello

"Disney, Southern Baptists, & Children's Culture: The Magic Kingdom as Sodom and Gomorrah?" (online at http://www.zmag.org/ZMag/articles/Girouxsept97.htm) " El Reino Mágico como Sódoma y Gomorra?" Translated by: Pablo Aiello

"The Business of Public Education" (on Internet). "El Negocio de la Educación pública."
Translated by: Pablo Aiello

Biorgaphy in Spanish

Tributo A Henry Giroux New!

Henry Giroux: “Una educación divorciada de su contexto carece de valor”

Mentalidad Educativa

Editorial: Paulo Freire, Henry Giroux y Alexander Neill

El juego poderoso continua, y tu puedes contribuir con un verso
Análisis de videos con Henry Giroux: Parte II


    transparent.gif transparent.gif transparent.gif transparent.gif transparent.gif
  • 0




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Copyright © 2020 Pravda.Ru